Skip to main content

Over Van der Logt Group

Sinds 2004 zijn we, onder leiding van onze oprichter Marcel van der Logt en vanuit zijn passie voor handel, actief als betrouwbare wereldwijde handelspartner. Inmiddels zijn we uitgegroeid naar de volwassen en professionele organisatie die we nu zijn. Het kloppend hart met 65 medewerkers is ons hoofdkantoor in Etten-Leur, waar vanuit wereldwijd handel wordt gedreven.

Ooit begonnen met kassa- en pinrollen en inmiddels gegroeid tot een niet meer weg te denken hoofdleverancier met een breed scala aan meer dan 50.000 artikelen in gebruiks- en verbruiksartikelen.

Door jarenlange ervaring heeft Van der Logt Group met haar bedrijven het vertrouwen opgebouwd om altijd de beste deals aan te bieden op basis van prijs, kwaliteit en service. Mede hierdoor zijn wij uitgegroeid tot een internationaal vertrouwd adres voor importeurs, distributeurs, wederverkopers en groothandelaren. Dankzij deze kwaliteiten kunnen we onze producten aan een groot deel van de Europese topbedrijven leveren.

Onder Van der Logt Group vallen de volgende bedrijven

Office Palace

Office Palace is een betrouwbare partner voor kantoor- & horecabenodigdheden. Kassarollen, inktlinten, printpapier, cartridges, kantoorartikelen, prijstangen, prijsetiketten, facilitaire producten, winkelmaterialen, sign- & displaymaterialen, horecabenodigdheden en persoonlijke beschermingsmiddelen zijn belangrijke artikelen uit ons assortiment.

Office Palace biedt totale inkoopoplossingen van de niet handelsgoederen voor zelfstandige ondernemers, ketenbedrijven en wederverkopers. Onze flexibiliteit is eindeloos, alles is mogelijk. Office Palace streeft naar 100% klanttevredenheid. Onze klanten zien ons als een betrouwbare partner en rekenen erop dat wij bijdragen aan hun efficiency en kostenbesparing.

Vadelo

Vadelo is een gerenommeerd handelspartner met een wereldwijd netwerk van eigen productiefaciliteiten en exclusieve importeurschappen voor kassarollen, kliklijsten, krijtborden, stoepborden, A4-papier, dozen, folie, verpakkingsmateriaal en etiketten. Sinds 2004 zijn we actief in de handel en hebben we onze huidige positie als marktleider binnen ons assortiment bereikt. Door de toenemende vraag van grote Europese partijen is in 2013, door een herstructurering, Vadelo bv ontstaan. Hetzelfde vertrouwde adres, waarmee we klanten nog beter kunnen bedienen.

Betrouwbaarheid, kwaliteit, prijs en service staan hoog in het vaandel. Dankzij deze kwaliteiten kunnen we een groot deel van de Europese topbedrijven tot onze klantenkring rekenen. Zowel multinationals en grootwinkelbedrijven als groothandelaren en wederverkopers zien Vadelo als internationaal vertrouwd adres.

Focus Green

Focus Green bestaat uit 10 productspecifieke webshops en daarnaast een overkoepelende webshop. Focus Green staat voor een betrouwbare, specialistische partner. Een aantal kenmerken waar Focus Green voor staat: eenvoudig online bestellen, supersnel uit voorraad geleverd, scherpe prijzen, specialistische kennis en niet-goed-geld-terug garantie.

Focus Green is dé specialist op het gebied van kassarollen, krijtborden, kliklijsten, stoepborden, whiteboarden, printpapier, folderdisplays en menuborden. Focus Green koopt direct in bij de producent, hierdoor kunnen wij snel leveren uit voorraad. Al onze producten zijn van top kwaliteit en bovendien bijzonder scherp geprijsd. Bij Focus Green betaalt u geen verzendkosten binnen Nederland. Focus Green streeft naar 100% klanttevredenheid

Focus Green is met recht, dé nr. 1 in kassarollen, krijtborden, kliklijsten, stoepborden, whiteboarden, printpapier, folderdisplays, menuborden, verpakkingen en persoonlijke beschermingsmiddelen.

Sign Display Store

Sign Display Store is de grootste totaalleverancier in Nederland voor Sign en Display materiaal. Het assortiment bestaat onder andere uit kliklijsten, stoepborden, displays, menuborden, krijtborden, rolbanners, memoborden, postersystemen, folies en posters.

Daarnaast is Sign Display Store thuis in maatwerk. De juiste expressie van de boodschap naar de klant toe is essentieel. Daarom zoeken wij voor ieder klantspecifiek vraagstuk de juiste oplossing op maat. De slogan is niet voor niets: Let’s express your message!

Discount Store en Discount Store Europe

Via Discount Store en Discount Store Europe zijn wij actief op diverse marktplaatsen. Denk hierbij aan Bol.com en Amazon.nl.

Cultuur

Cultuur en kernwaarden: De mens centraal

Binnen onze cultuur staat de mens centraal, waarbij we drie kernwaarden hanteren; medewerkersgeluk, klanttevredenheid en resultaten.

Wij zijn ervan overtuigd dat het geluk van onze medewerkers een cruciale rol speelt in ons succes.
Tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten, wat uiteindelijk resulteert in een gezond rendement. Resultaten zijn brandstof voor onze motivatie en daarmee weer van invloed op het medewerkersgeluk. Dit vormt een continu proces waarbij de verschillende onderdelen elkaar beïnvloeden en dus allemaal van even groot belang zijn.

Onze bedrijfscultuur en kernwaarden weerspiegelen deze overtuiging. Bovendien realiseren we ons dat dit alles wordt omvat door de wereld waarin we leven. Daarmee nemen we onze verantwoordelijkheid om een positieve bijdrage te leveren aan de wereld serieus.

Wij zijn toegewijd aan het creëren van een werkomgeving waarin onze medewerkers zich gewaardeerd voelen en de kans krijgen om te groeien en te bloeien. We begrijpen dat ons welzijn niet alleen van invloed is op onze prestaties, maar ook op hoe we onze klanten bedienen.

Wij geloven dat hard werken en plezier maken hand in hand gaan. Onze loyaliteit en trots worden uitgedrukt in termen als ‘ons’, ‘wij’ en ‘samen’. Het uiteindelijke resultaat is een verdienste van onze gezamenlijke inspanning en daarom blijven wij onze successen vieren en verdelen wij jaarlijks 10% van de beschikbare winst voor winstdeling over alle medewerkers. Daarnaast is er ook ruimte voor individuele incentives, bijvoorbeeld in de vorm van battles.

Als Van der Logt Group zijn we ervan overtuigd dat door ons te richten op medewerkersgeluk, klanttevredenheid en resultaten, we niet alleen onze organisatie versterken, maar ook een betere wereld creëren voor iedereen.

Missie

Altijd de beste deal!

Onze missie is eenvoudig en krachtig: Altijd de beste deal! Dit is de belofte die we aan onze klanten doen.
Of het nu kassarollen, wegwerphandschoenen, brievenbussen of statafels betreft, we zijn een handelsorganisatie met een passie voor handel en streven ernaar om onze klanten altijd de beste
deal te bieden. Dat resulteert in een win-win situatie; toegevoegde waarde en uitzonderlijke service voor de klant en optimalisatie van de brutomarge voor onszelf waardoor we de organisatie en onze mensen verder kunnen ontwikkelen. Vanuit onze diepgewortelde passie voor handel zijn we continu bezig met de uitvoering van onze missie.

Visie

Een duurzame, data- en technologie gedreven internationale handelsonderneming met
€ 100.000.000 omzet o.b.v. T9

Onze visie is ambitieus en weerspiegelt onze toewijding aan internationale groei en ontwikkeling. We streven ernaar om niet alleen te groeien, maar om te groeien met een doel. We geloven erin
dat groei en resultaten brandstof voor onze motivatie zijn.

We streven naar de creatie van een duurzame organisatie, waarbij we rekening houden met onze ecologische en sociale verantwoordelijkheden. Daarom baseren we ons toekomstbeeld op duurzame groei.

We omarmen een data- en technologie gedreven aanpak om efficiënter te opereren en omdat we begrijpen waar kansen liggen.
Door van data informatie te maken en technologie in te zetten ter verbetering van onze processen en activiteiten, zijn we in staat onze klanten beter te begrijpen, beter te bedienen en zo met
hen tot nog betere deals te komen.

Daarnaast streven we naar Triple 9 (T9), minimale scores van een 9 op het gebied van medewerkersgeluk (M9), klanttevredenheid (K9) en rendement (R9)

Triple 9

Reis of bestemming

Binnen onze visie streven we naar Triple 9. Het daadwerkelijk bereiken van deze scores is niet makkelijk
en erg ambitieus, tegelijkertijd moedigt het nastreven van hoge scores continue verbetering aan, terwijl
het ook flexibiliteit en realisme erkent in de doelstellingen.

De reis naar het bereiken van deze scores is net zo belangrijk, zo niet belangrijker, dan de uiteindelijke
bestemming. Hoewel ons ultieme doel scores van 9 zijn, kunnen de doelstellingen per jaar variëren.
Bij het rendement kan het zelfs voorkomen dat het doel een hoger rendement is dan 9%. Belangrijker
dan het absolute cijfer is de voortdurende inspanning om te verbeteren. Zelfs als we een score van 9 op
een onderdeel niet halen, kunnen de inspanningen om dit te bereiken leiden tot positieve
veranderingen in onze organisatie, voor klanten en onze medewerkers.

Excellent Workplace

Het Excellent Workplace Certificaat van 2DAYSMOOD wordt toegekend aan organisaties die uitblinken in het creëren van een excellente werkomgeving voor hun medewerkers. Het certificaat is ontwikkeld in samenwerking met de Universiteit Utrecht en wetenschappelijk gevalideerd.

Gebaseerd op de data analyses en medewerkersfeedback binnen de 2DAYSMOOD-tool wordt het certificaat verleend aan werkgevers die aan specifieke voorwaarden voldoen. Voordat de Excellent Workplace-meting wordt uitgezet, dienen werkgevers te beschikken over een representatieve antwoordpercentage, aantoonbaar goede scores (op of boven de benchmark) op de nulmeting, de eNPS-meting en de stemmingsmeting.

Werkgevers die vervolgens opnieuw, op of boven de benchmark scoren, met de Excellent Workplace-meting, ontvangen het Excellent Workplace Certificaat gedurende één jaar. Geen eenmalige meting, maar een efficiënte, gebruiksvriendelijke en leuke aanpak zoals je gewend bent van 2DAYSMOOD. 2DAYSMOOD voert de metingen verspreid over enkele maanden uit, waarin de verschillende scores en factoren van werkgeluk worden beoordeeld

Lees hier meer over ons Excellent Workplace certificaat!

Ontwikkeling

Continue persoonlijke ontwikkeling zien wij als de sleutel tot succes en vormt de basis om de beste versie van onszelf te worden. Hiermee nemen wij verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van onze organisatie. Wij ontwikkelen medewerkers die gezamenlijk de bedrijfscultuur vormgeven van een internationaal maatschappelijk verantwoord opererende handelsonderneming. Hierbij bieden we zowel interne als externe opleidingsmogelijkheden.

Vanuit de afdelingsvisies die elk jaar met elkaar beschreven worden, stellen we persoonlijke doelen voor het volgende jaar. Deze worden vastgelegd in ons
persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) en zijn gebaseerd op onze persoonlijke lange termijn ambities en dromen. We beschrijven onze ideale rol binnen Van der Logt Group in 2025 in kleine stapjes. Deze persoonlijke doelen sluiten aan bij de afdelingsdoelen. Dankzij het stellen van doelen, activeren wij onszelf om deze te realiseren vanuit het principe: ons brein heeft een doel nodig.

Naast de ontwikkeling van onszelf, ontwikkelen wij ook onze werkomgeving. Zowel de (thuis)werkplekken, kantoren en inrichting, maar ook ontwikkeling van (secundaire) arbeidsvoorwaarden, zoals bijvoorbeeld het hybride werken, flexibele werktijden, thuiswerkvergoeding, winstdeling, niet-ziek zijn bonus, jubileumdagen en de jaarlijkse loonindexatie.

FSC certificering

Van der Logt Group is verheugd om FSC-gecertificeerd te zijn.
FSC staat voor Forest Steward Council ®, een organisatie die zorgdraagt voor het wereldwijd behoud van bossen, bedreigde soorten en kwetsbare ecosystemen.

Deze certificering van het FSC, is een erkenning voor onze inzet voor duurzaamheid en de verduurzaming van onze producten. Binnen Van
Der Logt Group gaat dit met name om onze producten binnen de cluster Paper & Packaging; kassarollen en papier. Hiermee garanderen we als organisatie dat het hout afkomstig is uit verantwoord beheerde bossen (FSC-bossen). Dit betekent dat wij voor onze producten, die voorzien zijn van FSC logo, uitsluitend werken met leveranciers die ook FSC gecertificeerd zijn.

Als organisatie begrijpen wij het belang van het behoud van bossen en het bevorderen van ecologisch evenwicht. Met het FSC-keurmerk laten we zien dat wij streven naar de verkoop van milieuvriendelijke producten
en zodoende een positieve impact te hebben op de wereld om ons heen.
Met het FSC-keurmerk willen we niet alleen onze verantwoordelijkheid als bedrijf benadrukken, maar ook onze klanten verzekeren dat onze producten afkomstig zijn uit bossen die worden beheerd met respect voor mens en milieu.

Wij zijn trots op het behalen van het FSC-keurmerk, blijven ons inzetten voor duurzaamheid en hopen anderen te inspireren om soortgelijke stappen te zetten in de richting van een meer ecologisch verantwoorde toekomst.